Любовний трикутник: "він", "вона" і "телевізор"

Читають: {{ reading || 0 }}Прочитали:{{ views || 1286 }}Коментарів:{{ comments || 0 }}    Рейтинг:(771)         

Давно відома усім дурна - / Невгомонна цензура / Який - як живить нашу плоть - / Благослови її господь"! - жартував в 1870 році класик російської поезії Федір Тютчев. Втім, про те, що він стане "класиком", Федір Іванович за життя "не здогадувався", і заробляв на життя цензором особливої канцелярії МЗС Російської імперії.

Напередодні виборів - 2010 поговоримо і про цензуру, і про редакційну політику, про саму банальну журналістську лінь, яка, - як то кажуть - "цензурою" прикривається.Проаналізуємо впливових медійних гравців, тому нижче немає нічого про Перший національний, який з - за своїй "популярності" впливовим не є, забезпечуючи політикам у кращому разі статус.

"1+1"

Мені простіше почати з "1+1"; я там працював, і джерела інформації збережуться, якщо навіть там звільнять усіх, окрім ліфтерів, яких немає.

"Велике чищення" - 2008, звільнення 99% "осіб каналу", падіння рейтингу і долі телеглядіння - усе це "ТелеУкраїна без Кучми", пардон, "" 1+1" без Роднянського". Багаторічні зусилля із вибудовування комунікації екс - осіб каналу і аудиторії "1+1" закінчилися: у каналу - інша аудиторія. З якою, звичайно, теж намагаються комунікувати, але це аудиторія домогосподарок - і комунікація відповідна.

Аналітики немає, підсумкова програма "ТСН- тиждень" заявлена Аллой Мазур як "журнал з дохідливим поданням інформації".Часто це вдалі випуски. В цілому - окремі здорові зусилля небагатьох здорових людей йдуть нанівець в контексті програмної політики. Результат - "румунізація" усього каналу : найбільш рейтинговий продукт - новини. Це означає, що усе інше - "малорейтингове". А це "усе інше", на секундочку, і є основним змістом каналу, який телевізійники, що люблять іноземне і гучне, називають "контентом". У "Плюсів" немає великоформатного шоу на зразок продукції Євгенія Кисельова на "Інтері" або Савіка Шустера на ТРК "Україна". Розвивати "Я так думаю" Ганни Безулик "Плюси" не стали, її саму звільнили.

Усе це, схоже, мало цікавить власника "1+1" Ігоря Коломойського. Адже політична вага "1+1" доки тримається, але Коломойський не розуміє, що це відбувається не за рахунок нинішнього "контенту" новин, а інерційно, за рахунок зробленого раніше.І яке - той час все ще протримається, поки і суспільство, і політики не усвідомлюють, що канал змінився. Це оціночні судження.

Екс - власник Борис Фуксман прав, стверджуючи у владі грошей" 15 жовтня 2009 року, що при купівлі каналу "у Коломойського могла бути яка завгодно мотивація, але не бізнес. Коли ми були на "1+1", це був успішний бізнес - проект, який за останній рік нашої роботи зробив $27 млн. плюс. А зараз вони роблять по $40-50 млн. мінус. Судячи з усього, перед цим каналом стоять інші завдання окрім заробляння грошей". Питання "Як сюжет про Тимошенко впливає на ціну феросплавів або долю Одеського припортового"? знаходиться за межами цієї статті.

До речі, про Тимошенко. Канал зорієнтований на неї. Таке моє оціночне судження. І він залишається таким - попри те, що Тимошенко і Коломойський нібито "перелаялися" з приводу Одеського припортового.Той факт, що "1+1" продовжує підтримувати Тимошенко, дозволяє наполягати на словосполученні "нібито перелаялися".

Це було видно у справах педофілів", лакмусовому папірцю стосунків лідера БЮТ з телевізійним світом. Мінімум прізвищ, мінімум відео, присутність інформації про нібито зв'язки деякого ректора деякого "водного внз" з Партією регіонів, відсутність інформації про його зв'язки у минулому і з БЮТ. Депутат від ПР Олена Бондаренко в одній з публікацій нагадала про сюжет на "Плюсах" про смерть директора Артемівського заводу шампанських вин, який неправильно поводився зі зброєю і застрілився, - за версієюТСН- тому, що саме в пляшці з - під шампанського в Україну завозили діоксин, яким був отруєний Ющенко.

"Інтер"

Після приходу нового "шефа" Іллі Канавина більше, ніж при Безлюдній, показують Тимошенко. Януковича, втім, теж показують дуже багато.Підсумковий випуск Олега Панюты - тележурнал. Це не аналітика, і робити аналітику у Панюты не виходить. Телекритик Отар Довженко докоряє "Подробицітижні" за перехід на російську мову...

Частини журналістів торкнулися звільнення. "Пошли", наприклад, редактора Юрія Сидоренко, що заявив "Телекритикі", що він сам не зрозумів, за що його звільнили. На каналі дійсно багато російських громадян, відповідальних за випуски новин. Говорять, це дуже небезпечно для національної безпеки України. Як на мене, не дуже небезпечно. А Дмитро Белянский, також відповідальний за випуски новин, не є іноземцем. "Інтер" запустив передвиборний проект - Дайджест "Вибори - 2010".

В цілому - канал "не розумнішає" в новинах, окрему групу журналістів для "Подробиць тижня" не виділяють. Журналісти працюють на підсумкову програму "В порядку живої черги".

Євгенію Кисельову вдається в програмі(поки? вже?) дотриматися балансу представництва усіх політичних сил.

Холдинг Віктора Пінчука

Він раніше інших і краще за інших зрозумів, що на його телеканалах матимуть значення не лише новини. Стратег Пінчук займався "контентом" своїх каналів не один день і не один рік, нині це сильні серіали приміром Таємний круг, якісне програмування. "Факти тижня" з Оксаною Соколовой - краща аналітика в українському телепросторі. Новини збалансовані.

По "цензурній ситуації". Звільнення 12 червня 2009 року журналіста і провідного Володимира Павлюка з посади шеф - редактора програми "Репортер" на Новому каналі - після демонстрації запису заяви Тимошенко із словами "Пропало все". Говорили про нібито вплив Тимошенко на це кадрове рішення, але версія, зрозуміло, доказів не отримала.Хто ж вам їх дасть?

Незалежна медіапрофспілка України Романа Скрыпина звернулася в Генпрокуратуру із заявою на "головного новинаря"СТБОлексія Мустафина про "здійснення їм дій, в яких можна угледіти ознаки цензури". Мустафин, який, за оцінками медіаекспертів, випускає кращі новини України, відповів, що "не наймався ні в профспілку, ні в Секретаріат президента поширювати хамство одного посадовця відносно іншого".

ТРК "Україна"

Хороший кінопоказ. Новини - за якістю не рівні, при цьому показують усіх політиків. Януковича менше, ніж на "Інтері". І Тимошенко немало. "Події", підсумкова програма ТРК "Україна", чим - те нагадують старі "Подробиці" на "Інтері"(часів Олексія Мустафина)."Події" не стали тележурналом - це швидше "всеосяжні" новини по Україні, в яких переважають сюжети соціальної спрямованості.

ТРК "Україна" запустила формат "Готовий відповідати" з Оксаною Зиновьевой - телеведучою, колишнім співробітником "1+1". Його критикують за те, чим канал в офіційних заявах гордиться, - за простоту у виразах і скромність у виробництві.

Почалося мовлення першого регіонального каналу групи ТРК "Україна" - ТРК "Донбас". Ліцензію на мовлення телеканал отримав ще в жовтні 2008 року. Директор ТРК "Донбас" Юрій Сугак сказав, що "" Донбас" - це телеканал загального інтересу, телеканал для усієї сім'ї"

Савік Шустер давно(поки?) показує усіх.

"5 - й канал"

Колись "оплот революції" працює на Тимошенко. Таке моє оціночне судження. Це було видно по справі педофілів", яке канал мінімалізував. Але не лише на Тимошенко.Якщо відсутність "російського сліду" у справі про нібито "замах на лідера Меджлісу Мустафу Джемилева" можна легко зрозуміти з урахуванням посади міністра закордонних справ Петра Порошенка, то скромне подання "5 - м каналом" "франкфурсткого" скандалу з Юрієм Луценком - як мені здається - варто розглядати через призму зв'язки Юрія Віталійовича з людьми, які згідно із законом не мають права управляти "5, - м каналом", але не "морочаться" тонкощами законодавства. Це - оціночне судження.

З іншого боку - Ганна Безулик з "Я так думаю" тримає персональну планку. Як і Тетяна Даниленко з підсумковою програмою.

Цікаво було подивитися минулої неділі подання подій по п'ятиріччю Майдану. Колись "рупор революції" був найбільш саркастичний в поданні Дня Свободи, що мене, зрозуміло, порадувало.

Деякі висновки

У В.Ющенко впливу на канали немає.

Очевидна тенденція до перетворення новинної журналістики на "журналістику малоліток", в силу віку процесів, що не розуміють суті. Талановитих, неконтрольованих вже не потрібно. Багато з тих, що залишилися - слабовільні і дешеві на рівні зарплат.

Про ліцензії на мовлення. Ні у одній з них не записано(привіт телеюристам) : "Канал показує що завгодно для отримання рейтингу". Потрібно коли - нибудь почати наводити лад з виконанням умов ліцензій. Інакше дійде до порно на ефірних каналах. Цей рейтинговий? Запитаємо у Адріана Сырбу, менеджера "Плюсів".

Криміналізація новин. Президент або прем'єр з'являються між сюжетами про вбивства.

Про цензуру. Відсутність другої точки зору попадається все частіше. Подання інформації про політику як про покійника - добре або ніяк. Кожен може побачити, на якому телеканалі і про якого політика так говорять. "Цензура через умовчання".Не повідомляючи важливе, цензори спотворюють інформацію, що влаштовує замовника. Перехід від вказівок відносно того, про що замовчувати, до вказівок щодо того, про що говорити, - попереду.

Про журналістську лінь. Як говорять в англомовних країнах, "завжди можна знайти причину, щоб не робити". Джерела на каналах говорять, що знімати деякі події журналісти не хочуть нібито з - за того, що на темі "піаряться" політики. Така парадоксальна логіка.

Втім, усе проблемне для телеканалів - "випробування на розрив" між Януковичем і Тимошенко - ще попереду. Більшість олігархів, що стоять за телеканалами, "розклали яйця в усі кошики". Як я говорив в 2004 - м, це боляче. Втім, терпіти біль - одно з якостей представників великого бізнесу.

В'ячеслав Піховшек

-


Комментариев: {{total}}


українськийполітика